Pytania i odpowiedzi

  1. Kto może ubiegać się o pożyczkę?

    Pożyczka Feniko przeznaczona jest dla osób, które posiadają udokumentowany dochód. Honorujemy takie dochody jak:

    1. umowa o pracę,
    2. umowa zlecenie,
    3. umowa o dzieło,
    4. renta,
    5. emerytura, świadczenie przedemerytalne,
    6. działalność gospodarcza,
    7. działalność rolnicza,
    8. kontrakt menadżerski, marynarski, wojskowy,
    9. urlop górniczy oraz kolejowy.

    Warunkiem skorzystania z Pożyczki jest także uzyskanie pozytywnej Oceny zdolności kredytowej, wykonanie poprawnego przelewu weryfikacyjnego oraz posiadanie osobistego rachunku bankowego.

  2. Jak skorzystać z pożyczki Feniko pierwszy raz?

    To bardzo łatwe! Wystarczy, że wypełnisz Wniosek o Pożyczkę. Poprosimy Cię o podanie podstawowych danych z dowodu osobistego oraz informacji o źródle Twojego dochodu.

    Za pierwszym razem dokonywana jest także rejestracja Konta Użytkownika, na którym znajdziesz wszystkie informacje o Twoich Pożyczkach w Serwisie Feniko.

  3. Decyzja – kiedy i w jakiej formie?

    O decyzji poinformujemy Cię przez SMS oraz e-mail. Możesz także na bieżąco sprawdzać status Wniosku o Pożyczkę na swoim Koncie Użytkownika.

  4. Jak szybko otrzymam pieniądze?

    Jeśli otrzymasz pozytywną Ocenę zdolności kredytowej oraz poprawnie wykonasz przelew weryfikacyjny, gotówka zostanie natychmiast przelana na Twój rachunek bankowy.

  5. Na jakie konto należy zrobić przelew weryfikacyjny?

    Numer konta do przelewu weryfikacyjnego zostanie przesłany drogą elektroniczną na wskazany przez Ciebie adres mailowy po uzyskaniu pozytywnej Oceny zdolności kredytowej. Będziesz mógł także wykonać ten przelew bezpośrednio ze swojego Konta Użytkownika.

  6. Pierwsza pożyczka - w jakiej kwocie?

    W Feniko.pl dbamy o Ciebie od samego początku naszej współpracy. U nas możesz ubiegać się o Pożyczkę w kwocie do 1000 zł z 4-miesięcznym okresem spłaty.

  7. Czy mogę ubiegać się o kolejną pożyczkę, kiedy poprzednia trwa?

    Abyś mógł wnioskować o kolejną Pożyczkę, prosimy wpierw o uregulowanie trwającego zobowiązania.

  8. W jaki sposób przebiega weryfikacja Wniosku o Pożyczkę?

    W pierwszej kolejności poddajemy Twój Wniosek o Pożyczkę Ocenie zdolności kredytowej. Ocena jest dokonywana na podstawie danych, które zawarłeś we Wniosku o Pożyczkę. W przypadku otrzymania pozytywnej decyzji, zostaniesz poproszony o dokonanie przelewu weryfikacyjnego w wysokości 1 grosza - (0,01 zł).

    Po poprawnym zaksięgowaniu przelewu na naszym rachunku bankowym, otrzymasz Pożyczkę.

  9. Czy kontaktujecie się z pracodawcą?

    Sposób weryfikacji złożonego Wniosku o Pożyczkę zawsze jest zależny od decyzji naszego analityka. W celu potwierdzenia zadeklarowanych przez Wnioskodawcę informacji, może nastąpić kontakt telefoniczny z pracodawcą.

  10. Na jaki rachunek należy wpłacać raty Pożyczki?

    Numer rachunku do spłaty Pożyczki znajduje się w Umowie Pożyczki, którą otrzymałeś na adres e-mail. Te same informacje znajdziesz na swoim Koncie Użytkownika.

  11. Czy można przesunąć termin spłaty?

    Pożyczkę możesz spłacić wcześniej. Nie ma jednak możliwości rozłożenia jej na więcej, niż 4 raty.

  12. Czy muszę posiadać konto osobiste?

    Dbając o bezpieczeństwo naszych Klientów wymagamy, aby rachunek bankowy podany we Wniosku o Pożyczkę był kontem osobistym, którego Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem.

  13. Czy mogę wyznaczyć termin spłaty?

    Pożyczka Feniko jest udzielana na okres czterech miesięcy. Zaciągnięta pożyczka powinna być spłacana zgodnie z harmonogramem spłat. Masz możliwość wcześniejszej spłaty zobowiązania – w dowolnym dla Ciebie terminie.

  14. Po co jest przelew weryfikacyjny?

    Przelew weryfikacyjny stanowi potwierdzenie Twoich danych osobowych. Ważne jest, by został wykonany z konta, które zostało podane we Wniosku o Pożyczkę. Przelew weryfikacyjny stanowi także dodatkowe potwierdzenie woli zawarcia Umowy Pożyczki gotówkowej

  15. Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać pożyczkę Feniko.pl?

    Warunkiem otrzymania Pożyczki jest między innymi uzyskanie pozytywnej Oceny zdolności kredytowej. Więcej informacji znajdziesz w odpowiedzi na pytanie nr 1.

  16. Co jest niezbędne, aby otrzymać pożyczkę Feniko.pl?

    Podczas składania Wniosku o Pożyczkę będziesz podawać m.in.:

    1. dane osobowe,
    2. imiona rodziców,
    3. informacje o wysokości i źródłach dochodów,
    4. adres e-mail,
    5. osobisty telefon kontaktowy.
  17. Gdzie znajdę moją Umowę Pożyczki?

    Wszystkie dokumenty dotyczące Twojego zobowiązania znajdują się na Koncie Użytkownika w zakładce Twoje Pożyczki. Umowa wraz z formularzem informacyjnym zostają przesłane na wskazany adres e-mail.

  18. Gdzie znajdę harmonogram spłaty?

    Harmonogram spłaty Pożyczki znajdziesz na Koncie Użytkownika w zakładce Twoje Pożyczki.

  19. Nie przyszedł do mnie e-mail resetujący hasło. Co zrobić?

    • Skontroluj, czy w adresie e-mail podawanym w okienku logowania nie ma literówki.
    • E-mail resetujący hasło mógł wpaść do innego folderu, niż skrzynka odbiorcza. Sprawdź w spamie, powiadomieniach, ofertach lub innych folderach.
    • Powodem, dla którego nie otrzymujesz maila może być także brak założonego Konta Użytkownika w serwisie Feniko.pl. Aby je założyć, przejdź do strony głównej i wybierz kwotę, o jaką chcesz się ubiegać. Założenie Konta Użytkownika będzie kolejnym krokiem po wyborze kwoty Pożyczki.
    • Możesz też zadzwonić po pomoc techniczną Feniko.pl: 801-00-50-22 wew. 5
  20. Nie umiem się zalogować. Co zrobić?

    • Możesz zresetować hasło. Wpisz poprawny e-mail i postępuj zgodnie z instrukcjami wysłanymi na Twoją skrzynkę mailową.
    • Możesz spróbować zalogować się przez inną przeglądarkę: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer itp.
    • Możesz też zadzwonić po pomoc techniczną Feniko.pl: 801-00-50-22 wew. 5
  21. Mam problem z wpisaniem adresu zamieszkania lub korespondencyjnego w moim profilu. Jak sobie z tym poradzić?

    1. Upewnij się, że używasz polskich znaków podając adres.
    2. Upewnij się, że w polu „miejscowość” podajesz faktyczną nazwę miasta lub wsi, w której mieszkasz; jeśli mieszkasz we wsi, w której ulice nie mają nazw, jej nazwę wpisz w polu „miejscowość”, a w polu „ulica” wybierz „brak ulicy”.

    Po wpisaniu pierwszych liter nazwy miejscowości system podpowiada wybór.

  22. Nie mogę uzupełnić części pól na Koncie Użytkownika. Dlaczego?

    Najprawdopodobniej korzystasz z iPhone lub innego urządzenia / oprogramowania firmy Apple.

    Rozwiązaniem jest skorzystanie z innego urządzenia lub przeglądarki. Jeśli to nie pomaga, zadzwoń po pomoc techniczną Feniko.pl: 801-00-50-22 wew. 5.

  23. Ile czasu mam na dokonanie opłaty weryfikacyjnej?

    Na opłatę weryfikacyjną będziemy oczekiwać przez 5 dni roboczych.

  24. Coś poszło nie tak z przelewem weryfikacyjnym. Co mogę zrobić?

    Zawsze, gdy wykonujesz przelew weryfikacyjny zaloguj się do Konta Użytkownika w Serwisie Feniko.pl i przejdź do zakładki Twoje wnioski. Znajdziesz tam przycisk „Zweryfikuj”.

    Po kliknięciu otworzy się nowa karta przeglądarki i wyświetli się strona Przelewy24 – każda transakcja generowana przez Przelewy24 ma odrębny numer, którym będziesz się posługiwać.

    Sprawdź, co możesz zrobić, jeśli coś poszło nie tak.

    • Strona Przelewy24 nie wyświetliła się: wróć na Konto Użytkownika i spróbuj jeszcze raz.
    • Wyłączyłem stronę Przelewy24: do 15 minut możesz wrócić na Konto Użytkownika i dokończyć weryfikację.
    • Przycisk „Zweryfikuj” jest niewidoczny na tablecie lub telefonie: skorzystaj z komputera.
    • Przycisk jest zablokowany lub nieaktywny: skontaktuj się z pomocą techniczną pod numerem 801-00-50-22 wew. 4.
    • Mojego banku nie ma na liście: wykonaj przelew tradycyjny – opcja jest dostępna w sekcji „Karty i inne” poniżej listy banków na stronie Przelewy24.
    • Po kliknięciu w logo banku nie udało mi się wykonać przelewu (np. wyłączyłem stronę): do 15 minut od kliknięcia w przycisk „Zweryfikuj” możesz swobodnie spróbować jeszcze raz wykonać przelew. Po upłynięciu 15 minut otrzymasz wiadomość mailową od Przelewy24 z linkiem umożliwiającym ponowienie transakcji.

    Pamiętaj, że zawsze możesz zadzwonić po pomoc techniczną pod numer: 801-00-50-22 wew. 5.